Organiseert u een (sport)evenement en heeft u hulpverleners nodig?
EHBO Arnhem denkt graag met u mee over de volgende vragen betreffende de opzet en planning van de hulpverlening:
- hoeveel hulpverleners zijn er nodig tijdens het evenement? en:
- wat zijn handige opstelplaatsen voor de hulpverleners?, maar ook:
- is er een AED aanwezig?
EHBO Arnhem zorgt voor:
- Minimaal 1 team hulpverleners bestaande uit 2 gediplomeerde EHBO’ers;
- Duidelijk herkenbaar geklede hulpverleners met een goed gevulde EHBO-tas, samengesteld volgens de geldende richtlijnen van het Oranje Kruis.
- Portofoons en een AED (afhankelijk van de gemaakte afspraken).
Van de evenementenorganisatie vragen wij:
- Een beschutte locatie waar de EHBO’ers kunnen verblijven (bij voorkeur binnen, droog en verwarmd), voorzien van een tafel en stoelen (afhankelijk van het aantal hulpverleners) Deze locatie moet een vrij zicht hebben op het evenement;
- Een beschutte locatie (bij voorkeur binnen, droog en verwarmd) waar eventuele slachtoffers geholpen kunnen worden, voorzien van 2 stoelen, water en enkele bekers. Dit mag dezelfde ruimte zijn waar de hulpverleners verblijven;
- Vervoer van en naar slachtoffers als deze zich te ver van de afgesproken opstelplaatsen bevinden of langs een parcours;
- Vervoer naar een huisarts/huisartsenpost of spoedeisende hulp indien nodig;
- Verzorging van de hulpverleners (koffie/thee en – afhankelijk van het dagdeel – een belegd broodje of een warme maaltijd).
Aanvraag indienen
Wenst u gebruik te maken van EHBO Arnhem voor het inzetten van hulpverleners bij uw evenement, vul dan onderstaand contactformulier volledig in.
Let op: Uw definitieve aanvraag dient uiterlijk 4 weken voor aanvang bij ons binnen te zijn!